Conceptontwikkeling

Live communicatie die de doelgroep raakt. Met creatieve, passende, originele, aansprekende maar vooral ook haalbare concepten weet TOTEM steeds opnieuw dat doel te bereiken. 

U geeft aan wat de doelstelling is en TOTEM gaat aan het werk om voor u een concept te ontwikkelen dat voldoet aan uw wensen en mogelijkheden. U kunt zich richten op de inhoud, TOTEM op de rest!

Conceptontwikkeling is van het grootste belang in het slagen van een evenement.  Hieronder lichten we een aantal onderdelen in die concepten toe om u een idee te geven van de mogelijkheden.

look & feel

TOTEM koppelt een concept vaak aan een bepaald thema. Belangrijk onderdeel om de thematiek kracht bij te zetten is een speciaal voor het event ontworpen look & feel. Een herkenbare look & feel doorvoeren in alle elementen van een event, dát maakt het concept compleet. Hieronder volgen een paar voorbeelden waarin TOTEM het gebruik van look & feel op verrassende wijze heeft toegepast. Thematische aankleding kan uiteraard met banners, posters en overige decoratie, maar het zijn juist de details die het verschil maken. Op onverwachte momenten komt de look en feel van het event terug tijdens de avond.

van programmaboekjes ...

TOTEM liet de look & feel terugkomen op de petjes van een 'petje op, petje af' spel maar zelfs op de frietzakjes, cups en bierviltjes van een event dat als thema 'Festival' had, maar ook op de layout van een programmaboekje.

tot doosjes bonbons ...

Zo deelde TOTEM voor een opdrachtgever 'Valentijns bonbondoosjes' uit: een kleine attentie voor het thuisfront van een event dat plaatsvond op 14 februari, Valentijnsdag. Voorzien van een herkenbare look & feel van de avond, ter herinnering. 

tot XL flessen water ...

Ook veranderde TOTEM het standaard flesje water voor de terugreis na een event in een XL 1,5 literfles met wikkel in de look & feel tijdens het zogenaamde 'XL feest' waar alles groter, langer en leuker was dan normaal...

thematisch entertainment

Bepaalde aanvragen geven ruimte om in het concept creatief in te gaan op de aanleiding van het evenement. Het zogenaamde thematisch entertainment wordt dan op ludieke wijze ingezet om het concept kracht bij te zetten.

een 'bruiloft' ...

TOTEM heeft 'het huwelijk' in scene gezet. Om feestelijk en ludiek in te luiden dat twee afdelingen binnen KPN samen gingen, werd live op het event door de directeur als 'ambtenaar' het huwelijk gesloten. Met échte medewerkers van beide afdelingen in de hoofdrol werd een 'bruiloft' met alle toeters en bellen op gezet waarin zelfs de gasten een rol speelde: die van gast!

maak je eigen cocktails...

Voor een ander event waar twee bedrijven een fusie aangingen verzorgde TOTEM voor 300 personen tegelijk een 'cocktail workshop'. Lange tafels met glazen, cocktailshakers en drankjes met de twee kleuren van de bedrijven stonden klaar. De directeur mixte samen met de medewerkers het drankje van de fusie. Zo werd symbolisch de vermenging gevierd.  

draag je steentje bij...

Ook als onderdeel van het groter geheel wordt thematisch entertainment ingezet om de thematiek ook in fysieke vorm kracht bij te zetten. Te denken valt aan 'Belbutlers' die mensen live met elkaar laten bellen op een event met de naam 'Come Together'. Of twee steltenlopers die rondlopen met drankjes op het XL feest waar alles langer, groter en leuker was.

Registratie trajecten

Ervaring leert dat het voor- en natraject van een evenement minstens zo belangrijk is als de uitvoering op de dag zelf. Mensen enthousiast maken al vóórdat het event begint en het nagenieten krijgen bij TOTEM dan ook veel aandacht in het concept. Een originele uitnodiging, een goede registratiewebsite, teasers en een terugblik worden hierbij onder andere gebruikt. 

Registratiesite

Een herkenbare en vooral vlekkenloos werkende registratiesite kan een grote bijdrage leveren aan de kracht van een event. Hier wordt bij TOTEM dan ook veel aandacht aan besteed. Bij besloten events wordt vaak gewerkt met een inlog functionaliteit. De database is 24/7 benaderbaar is, ook voor u als opdrachtgever. Na afloop kunnen hier de volgende dag al de foto's van het event op worden getoond.

eventportal

In de weken voorafgaand het XL feest heeft TOTEM als teaser aan het feest op diverse kantoren een greenscreen neergezet. Onder het mom van 'Excel yourself' konden genodigden voor de camera hun collega's enthousiasmeren voor het feest. De inzendingen werden vervolgens gemonteerd en op de registratiesite geplaatst. Hierdoor kreeg de registratiesite meer een functie als 'eventportal' waar van alles te zien en beleven viel, zowel vóór als nà het event.

interactief

In het voortraject van het Hollandse Helden event konden genodigden op de registratiesite zelf een traditioneel oud Hollands tegeltje ontwerpen. Door middel van een door TOTEM ontworpen module kon men een foto & tekst uploaden die door het programma tot een tegeltje omgezet werd. Op de avond zelf werd het leukste tegeltje beloond met een prijs en waren er grote posters gemaakt met alle inzendingen.